نمایش فیلم ایرانی پذیرایی ساده در جشنواره برلین
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی 'پذیرایی ساده' ساخته مانی حقیقی با بازی ترانه علیدوستی، مانی حقیقی و صابر ابر كه در چهارمین روز از سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران به نمایش گذاشته شده، یكی از آثاری است كه در جشنواره برلین برای علاقمندان به سینمای ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

پذیرایی ساده،تنها فیلم بلند نماینده سینمای ایران در بخش فروم جشنواره قدیمی و معتبر برلین است. در این بخش فیلم هایی حضور دارند كه نگاه تجربی و متفاوتی به سینما دارند.

سینمای ایران اما یك نماینده دیگر نیز در جشنواره فیلم برلین دارد،'اصغر فرهادی' كه سال گذشته خرس طلایی این جشنواره را همراه با خرس نقره ای گروه بازیگران برای فیلم

'جدایی نادر از سیمین' دریافت كرد، امسال یكی از اعضای هیات داوران جشنواره شصت و دوم است.

براساس اخبار و شنیده ها، مانی حقیقی به عنوان یكی از نویسندگان فیلمنامه، كارگردان و بازیگر اول مرد فیلم 'پذیرایی ساده' همراه با ترانه علیدوستی بازیگر زن نقش اول فیلم، میهمان جشنواره برلین خواهند بود و گفته شده كه بعد از اختتامیه جشنواره فیلم فجر، راهی برلین می شوند تا در روزهای پایانی و اختتامیه برلیناله حضور داشته باشند.

'پذیرایی ساده' امسال در سی امین جشنواره فیلم فجر جزو 32 فیلم بخش مسابقه بوده و از امیدهای جشنواره در چند بخش اصلی است.

رضا ناجی دیگر هنرپیشه ایرانی از كسانی است كه جایزه خرس نقره ای جشنواره برلین را برای بازی در فیلم 'آواز گنجشكها' به خود اختصاص داده است.

فیلم های، 'سرزنش و شعله' ( blames and flames) به كارگردانی محمد رضا فرزاد و ' كنفرانس پرندگان' ( conference of birds) ساخته آذین فیض آبادی و كاری مشترك از ایران،آلمان و آمریكا كه موضوع آن پرداختن به جلسات دادگاه یك فیلم ساز است، به عنوان دیگر فیلم های با موضوع ایران در جشنواره امسال فیلم برلین معرفی شده است.

همزمانی جشنواره بین المللی فیلم فجر در ایران با زمان برگزاری جشنواره فیلم برلین بارها از سوی رییس این جشنواره به عنوان یكی از بدشانسی های وی به عنوان یكی از علاقمندان به سینمای ایران اعلام شده است.

'دیتر كاسلیك' پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح برنامه های شصت و دومین دوره برلیناله از اینكه بدلیل همزمانی با جشنواره فیلم فجر از حضور فیلم های زیبا از سینمای ایران در آلمان محروم است، تاسف شدید خود را ابراز كرد.

فراهنگ**اروپام** 2051** 1701





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: